روستای گلیل شیروان
شهر شیربان

منطقه حفاظت شده گلیل در خراسان شمالی واقع است. در حدود نوار مرزى ایران و ترکمنستان قرار دارد.در این منطقه جنگل‌ هاى تنک ارس و مراتع سرسبزى وجود دارد و گونه‌ های حیات‌وحش آن نیز قابل توجه است.

فراخوان بزرگ جمع آوری اطلاعات روستا ها در ایران

گونه ها

انواع گونه های جانوری و گیاهی در این منطقه وجود دارد.

گونه های جانوری گلیل

منطقه گلیل شیروان
انواع گونه‌های جانوری منطقه گلیل ، عبارت است از پلنگ ، کل(نوعی بز کوهی است) ، قوچ ، آهو ،گراز ، گرگ ، روباه ،کبک و دیگر پرندگان ،انواع مار و مارمولک و…

گونه های گیاهی

روستای گلیل شیروان
انواع گونه های گیاهی منطقه گلیل شامل : سرو کوهی، زرشک کوهی، کتیرا ، انواع لاله‌ها ،آلاله زرد ، شقایق ، گل پر ، انواع افوربیا ، گونه‌های خانواده چتریان ، کاکوتی (آنخ) ، چای کوهی (پپوک) ، پونه ، بومادران ، گزنه و گونه‌های تیره گل گاو زبان ، گونه‌های چمن و جگن و…

معرفی روستا مرغزار در شهرستان شیروان (خراسان شمالی)

دور اطراف گلیل

زیبایی منطقه گلیل فقط به گونه های جانوری ختم نمی شود!

روستا ها

تعدادی روستا در حاشیه جنوب و جنوب غرب این منطقه وجود دارد كه ساکنان آنها عمدتاً از كرد های كرمانج بوده و حرفه اصلی اغلب آنان دامداری است و تعدادی به کشاورزی و باغبانی مشغول هستند.

آب و هوا گلیل

گلیل شیروان خراسان شمالی
این منطقه دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل بوده و سرما و یخبندان در آن از آبان ماه، آغاز و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه می یابد.بارش در این مناطق بین 400 تا 500 میلی‌متر به طور متوسط در سال است و حداقل درجه حرارت در گرمترین روزهای سال از 25 درجه سانتی‌گراد بیشتر نمی شود.

فیلمی از این منطقه

گلیل خراسان شمالی
منطقه گلیل

منابع: ویکی پدیا و نمای ایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگی در شهر شیربان

اگر دوست دارید در سایت ما به عنوان نویسنده فعالیت کنید در تلگرام به ایدی rezamxc پیام دهیدمدرسه شیربان