روستای زوارم طبیعت بهاری درختان
شهر شیربان

تا الان در شهر شیربان روستای های زیادی معرفی شده اما روستای زوارم فرق دارد!!

فراخوان بزرگ جمع آوری اطلاعات روستا ها در ایران اگر اطلاعات موجود اشتباه است با ما تماس بگیرید

مشخصات روستای زوارم خراسان شمالی

روستای زوارم دره بزرگ

استانخراسان شمالی
شهرستانشیروان
بخشمرکزی
جاذبه زیارتیندارد
زبان محلیترکی
جمعیت1421 نفر (** خانوار) بر اساس سر شماری سال 1395
فاصله از مرکز30 کیلومتر (از شیروان)

آثار تاریخی:

  • تپه ارگ زوارم، تپه خیرات، تپه پایین ده

مختصات:

3730459(37°18'17"): عرض
5.71819(57°43'5"): طول

روستای زوارم کجاست؟

روستای زوارم طبیعت زیبا یخی

روستای زوارم در 28 کیلومتری جنوب غربی شیروان واقع شده که به معنی «دره بهشت» است.

بیش از 100 سال قبل ناصرالدین شاه قاجار با کاروانی از این نقطه گذشت که اعتمادالسلطنه نیز همراهش بود و در سفرنامه اش زوارم را «دره ارم» معرفی کرده و نوشته بود: « دهکده ای است معتبر که از غریب و بومی 400 خانوار سکنه دارد، هوای آن در کمال خوبی می باشد»

نقشه روستای زوارم در گوگل

 این روستا باغ های فراوان با درختان گردو، سیب و گلابی، زیبایی خاصی به کوچه باغ ها بخشیده است. دره زوارم یکی از زیباترین مناطق استان خراسان شمالی است. 

در این منطقه چشمه‌ سار ها، آبشارها، حوضچه‌های سنگی، کوه‌های سر به فلک کشیده، باغ‌های میوه، رودخانه پرآب، مراتع غنی و انواع گیاهان دارویی و خوراکی دیده می‌شود.

روستای زوارم چشمه پر آب

بهترین جاهای دیدنی روستای زوارم که نباید دست بدید!

5 تا از مکان های دیدنی روستای زوارم برای شما گرد آوری کرده ام

رودخانه زوارم

روستای زوارم در فصل پاییز

از کوه‏های جهان ارغیان موسوم به تخت میرزا سرچشمه می‏گیرد و در مسیر خود مزارع و باغ‏های روستاهای زوارم، شیرآباد، ورقی، عبدآباد و توده را مشروب می‏سازد و به رودخانه اترک می‏پیوندد.

معروف ترین مناطق دیدنی زوارم یخدان و آبشار : این مناظر در حد فاصل دو دره شخری و میم لی قرار دارد و از زیر کوه معروف یخدان می جوشد که طبق آزمایش حاصله از آن یکی از بهترین آب های آشامیدنی ایران محسوب می شود و روبه روی همین چشمه در دامنه کوه چشمه کوچک دیگری به نام دامچی وجود دارد.

شخری

مکان ییلاقی مردم روستای زوارم است که دارای انواع اشجار و باغ های بزرگ گردو می باشد، راه ۱۵ کیلو متری شخری با داشتن گذرگاه های صعب العبور بسیار باصفا و دیدنی است.

شخری دارای چندین چشمه پر آب است که در سابق محل ییلاق خوانین بود و آثار برج وباروها و خانه های مخروبه بسیاری به چشم می خورد.

در تابستان عده زیادی از مردم شیروان و دیگر شهر های خراسان برای کوه پیمایی و استفاده از آب و هوای این ییلاق چند روزی را در آنجا استراحت می کنند.

میم لی

یکی دیگر از دره های پر آب و سرسبز زوارم است که دارای باغ ها و چشمه سارهای متعدد و النگ زارهای فراوان می باشد که اگر این دره را ادامه دهید به زلزله خانه و چقرالنگ و بالاخره تخت میرزا در کوه های شاه جهان می رسد.

چقرالنگ

روستای زوارم دارای دو چشمه معروف قاینار چشمه و قرمز چشمه و منطقه ای خوش آب و هوا و مرتعی می باشد. از دیگر مناظر طبیعی زوارم می توان به باداملر ، آمریان ،قورّه دره ، داش آتر ،عزیز چنار ، گوی سویت ، غارعقیل ، باغ خان ، باغ چهار حوض ، قوتور چشمه دارای آب معدنی اشاره کرد.

عزیز چنار

از دیدنی های معروف روستای زوارم دره بهشت است که چناری کهنسال در کنار چشمه ای پرآب که که معتقدین به شاخه هایش پارچه بسته و نذر و نیاز می کنند

و همچنین آبشار دوراهی در زیرکوه یخدان به شارشاری معروف است پوشش گیاهی غنی با انواع گیاهان دارویی و خوراکی مانند کاسنی، گون، کمای، زیره، پونه، درمنه ترکی، پوپک، ساری گل، کاکوتی، گزنه، ترخ، چریش، سیب کوهی و زردآلوی کوهی از دیگر جاذبه‏ های طبیعی پیرامون روستای زوارم است.

برای شما از روستای زوارم عکس هایی تهیه شده که امیدوارم مورد قبول شما باشد!

روستای غروب آفتاب زیبایی خیلی خوبی دارد
غروب آفتاب
روستای زوارم - یک روز برفی زیبا
روستای زوارم طبیعت بهاری درختان
طبیعت بهاری

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگی در شهر شیربان

اگر دوست دارید در سایت ما به عنوان نویسنده فعالیت کنید در تلگرام به ایدی rezamxc پیام دهیدمدرسه شیربان