کیملیک
شهر شیربان

ترکیه به دلیل نزدیکی و هم مرز بودن با ایران و همچنین عدم نیاز به ویزا همیشه جزء اولین انتخاب ها برای سفر خارجی بوده و هست. کسانی که قصد دارن بیشتر از ۳ ماه در خاک ترکیه بمونن باید اقدام به دریافت کارت اقامت کنن که در واقع یک نوع مجوز موقت برای سکونت در ترکیه حساب میشه.

برای دریافت این کارت اقامت که تو ترکیه بهش کارت کیملیک گفته میشه چندین راه وجود داره :

  • حضور در دوره های تایید شده آموزش زبان ترکی
  • ثبت شرکت و شروع فعالیت تجاری
  • ازدواج با شهروند ترک و دریافت اقامت
  • تحصیل در مدارس یا دانشگاه های ترکیه
  • اخذ اقامت توریستی از طریق اجاره ملک
  • اخذ اقامت از طریق خرید ملک

آیا با گرفتن این کارت اقامت اجازه کار تو ترکیه رو داریم؟

خیر، این کارت فقط به شما اجازه اقامت تو ترکیه رو میده.

مجوز کار در ترکیه در صورتی داده میشه که شما اقامت موقت رو دریافت کرده باشید و یک شرکت ترک که شرایط استخدام نیروی خارجی رو داره، شما رو بصورت رسمی استخدام کنه.

اگه بدون دریافت کارت اقامت بیشتر از ۳ ماه تو خاک ترکیه بمونم چی میشه؟

انجام اینکار خلاف قوانین ترکیه هستش و در صورتی که توسط پلیس دستگیر بشید به احتمال زیاد دیپورت میشید.

اگر هم بنا به هر دلیلی این اتفاق افتاد و از طریق مرزهای قانونی ترکیه اقدام به خروج کنید باید جریمه اضافه موندن در خاک ترکیه رو پرداخت کنید در غیر اینصورت بمدت ۱ تا ۶ سال اجازه ورود مجدد به خاک ترکیه به شما داده نخواهد شد.

مراحل دریافت کارت اقامت یا همون کیملیک ترکیه

مراحل گرفتن کیملیک ترکیه با توجه اینکه از چه روشی برای گرفتن اقامت اقدام میکنید متفاوت هستش.

برای مثال برای گرفتن اقامت از طریق اجاره ملک بعد از اینکه خونه مورد نظرتون رو اجاره کردید باید اجاره نامه رو نوتر (ثبت در دفتر اسناد) کنید و بعد شماره مالیاتی و فرم راندوو تهیه کنید و بعد از پرداخت هزینه ها به همراه بقیه مدارک در روز مصاحبه درخواست تون رو تحویل اداره مهاجرت بدید …

اگه دوست دارید بیشتر با ترکیه و قوانینش آشنا بشید و یا سوالاتی در این خصوص دارید میتونید به انجمن خارجیان مقیم ترکیه مراجعه کنید. یابانجی تاک یه تالار گفتگو هستش که با هدف رفع مشکلات و پاسخگویی به سوالات افرادی که ساکن ترکیه هستن و یا قصد سفر به ترکیه دارن ایجاد شده و عضویتش هم رایگانه.

هر سوالی راجع به ترکیه دارید، از اقامت ترکیه، تحصیل تو ترکیه، سفر تفریحی، مراکز خرید استانبول، ازمیر، آنکارا، آنتالیا، آلانیا، شرایط زندگی تو شهرهای مختلف ترکیه، هزینه های زندگی تو استانبول و بقیه شهرها،‌ مکان های دیدنی و هتل ها و هر موضوع دیگه ای که به ذهن تون میرسه میتونید داخل این انجمن مطرح کنید و بقیه کاربرا و مدیرای انجمن که اطلاعات کاملی تو این زمینه دارن و خودشون مقیم ترکیه هستن جوابتون رو میدن.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگی در شهر شیربان

اگر دوست دارید در سایت ما به عنوان نویسنده فعالیت کنید در تلگرام به ایدی rezamxc پیام دهیدمدرسه شیربان