با 10 مکان گردشگری کیش آشنا شوید
شهر شیربان

جزیره زیبای کیش، منطقه‌ای در بندر لنگه واقع در استان هرمزگان است که به دلیل وجود مراکز تفریحی و تجاری فراوان مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. اگر قصد رفتن به این جزیره رؤیایی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از مکان‌ های گردشگری کیش را حتماً در برنامه تفریحی خود بگنجانید تا از عجایب این جزیره شگفت‌زده شوید. برای اینکه بتوانید از همه جاذبه‌های دیدنی کیش، به‌راحتی بازدید کنید، باید در هتلی اقامت داشته باشید که دسترسی راحتی به جاهای دیدنی داشته باشد. یکی از این هتل‌های لوکس، هتل میراژ کیش است که اقامت در آن، خاطره‌ای خوش از سفر به این جزیره زیبا را برای شما به همراه دارد. ساحل مرجان، روستا ‌های تاریخی، پارک دلفین‌ها و شهر باستانی حریره تنها نمونه‌هایی از جاذبه‌های گردشگری کیش هستند. اگر علاقه‌مند هستید با تعداد زیادی از مکان‌های گردشگری کیش آشنا شوید، خواندن ادامه مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

بهترین جاهای دیدنی کیش که نباید از دست بدهید

اگر تصور می‌کنید مکان ‌های گردشگری کیش محدود به مراکز خرید و سواحل نقره‌ای آن است، سخت در اشتباهید! بازدید از درخت پیر، کشتی یونانی و شهر باستانی حریره، تنها گوشه‌ای از دیدنی‌های این جزیره است که باید در برنامه سفر خود بگنجانید. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری از مکان‌های تاریخی این جزیره داشته باشید، با ما همراه باشید تا سفری به 10 مکان دیدنی کیش داشته باشیم.

1-شهر زیر‌زمینی کاریزشهر زیرزمینی کاریز کیش

یکی از مهم‌ترین و اسرار‌آمیزترین مکان‌های تاریخی کیش، شهر زیر‌زمینی کاریز است. کاریز در لغت به معنای قنات است و اکنون به این شهر تاریخی متعلق است. شهر کاریز کیش از جمله آثار با ارزش در گذشته سرزمین ایران به شمار می‌رود که قدمت آن به 2000 سال پیش باز می‌گردد. بر اساس تحقیقاتی که پژوهشگران در حوزه آثار تاریخی انجام داده‌اند، این شهر در ابتدا به عنوان منبع آب شیرین مورد استفاده مردمان این سرزمین بوده است که به تدریج و با گذشت زمان تخریب شده است و اکنون یکی از جذاب‌ترین آثار تاریخی و گردشگری جزیره کیش محسوب می‌شود.

2-شهرحریره

از دیگر مکان‌ های گردشگری کیش، شهر حریره است که از لحاظ جغرافیایی در شمال جزیره کیش قرار دارد و همواره به عنوان یک شهر تاریخی و باستانی مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است. قدمت این شهر به دوره ساسانیان باز می‌گردد. بنای ابتدایی شهر حریره نیز مانند بسیاری از آثار تاریخی کشورمان در طی سالیان دراز دچار تغییر و تحولات زیادی شده است و آنچه ما امروزه شاهد آن هستیم، دیواره‌ها و سقف‌های گنبدی شکل است که باعث زیبایی این شهر شده است. شهر باستانی حریره به بخش‌های مختلف و جذابی مانند اسکله شهر حریره، خانه اعیانی، حمام و مسجد تاریخی آن تقسیم می‌شود. از جاذبه‌های گردشگری اطراف این شهر نیز می‌توان به آب انبار، بانجی جامپینگ و کلوپ آکواریوس اشاره کرد.

3-روستای باغو

روستای باغو یکی از قدیمی‌ترین روستا‌های کیش است که از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی این جزیره واقع شده است. نام این روستا، بر‌گرفته از نام پیرزنی 100 ساله به نام باغو است که سال‌ها پیش، در زمانی که این منطقه توسط تعدادی از پرتغالی‌ها مورد اسارت قرار گرفته بود، زندگی می‌کرده است. در بدو ورود به این روستای تاریخی با ساربان‌هایی رو‌به‌رو می‌شوید که شتر‌های زیادی همراه خود دارند. در کنار بافت روستایی این منطقه، باغو مکان‌های گردشکری دیگری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به درختان لور و مسجد تاریخی النبی اشاره کرد. اگر به تجربه زندگی مردم روستای باغو که یکی از پرطرفدارترین مکان‌ های گردشگری کیش است علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این روستای تاریخی را در اولویت برنامه‌های تفریحی خود قرار دهید.

4-ساحل مرجان

یکی از زیباترین مکان‌ های گردشگری کیش سواحل مرجان است. اگر می‌خواهید چند روزی به دور از هیاهو و استرس‌های روزمره زندگی آرامش وصف‌ناپذیری را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم به ساحل مرجان بروید. وجود صدف‌ها، شقایق‌ها، مرجان‌ها و عروس‌های دریایی نیز زیبایی خاصی به ساحل بخشیده‌اند که هیچ‌گاه از تماشای آنها سیر نمی‌شوید. ساحل مرجان به مانند دیگر جاهای زیبای این جزیره، امکانات تفریحی جذابی مانند دوچرخه‌سواری، جت اسکی، غواصی، پاراسل و غیره دارد. در اطراف ساحل بازاری را مشاهده می‌کنید که در آن انواع رستوران‌های سنتی و چایخانه‌ها قابل مشاهده است. در صورت اقامت در این جزیره زیبا، رزرو هتل سارا کیش ازمهم‌ترین اقداماتی است که در اسرع وقت باید به آن بپردازید، در این صورت به راحتی می‌توانید از زیبایی‌های این ساحل رویایی بهره ببرید.

5-درخت سبز

درخت سبز که در شمال جزیره کیش قرار گرفته جزء خاص‌ترین مکان های گردشگری کیش محسوب می‌شود که قدمتی حدود پانصد سال دارد. این درخت خوش‌یمن که به عقیده‌ عده‌ای از مردم، آرزوهای منجات‌کنندگان را برآورده می‌کند، از قدیمی‌ترین درختان جزیره است که قدمت آن به دوره تیموریان می‌رسد. در اطراف این درخت، امکانات رفاهی بی‌نظیری مثل باربیکو، آلاچیق و رستوران‌های متنوع برای راحتی گردشگران در نظر گرفته شده است.

6-بوستان آهوان

هنگام ورود به این بوستان، پوشش گیاهی بی‌نظیری را مشاهده می‌کنید که با انواع گیاهان سرسبز تزئین شده است. بوستان آهوان یا باغ‌وحش که یکی از محبوب‌ترین مکان‌ های گردشگری کیش است، با مساحتی حدود دو هکتار در جنوب جزیره هنگام واقع شده است. محوطه این پارک، بیش از 200 گونه آهو دارد که باعث شده فضای هیجان‌انگیزی برای گشت‌وگذار مسافران فراهم آید. علاوه براین، در این بوستان نیز از 17 قفس برای نگه‌داری حیواناتی مانند شیر، شغال، روباه و گوزن استفاده شده است.

7-پارک دلفین کیشپارک دلفین ها کیش

شاید بتوان گفت، یکی از جذابیت‌های همیشگی خلیج فارس از نظر مردم ایران، تماشای دلفین‌های بازیگوش و بانمک است. جزیره کیش نیز، از این زیبایی، بی‌بهره نبوده است. پارک دلفین کیش، یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای دلفین‌ها است. از این پارک تا مرکز شهر کیش، فاصله چندانی وجود ندارد. پارک دلفین، یکی از مکان های گردشگری کیش در ناحیه جنوبی جزیره است.

8-بولینگ مریم

اگر به کیش سفر کردید؛ بازی جذاب بولینگ را فراموش نکنید! بولینگ مریم کیش، این امکان را برای شما و خانواده‌ها فراهم کرده است تا در یک محیط صمیمی و دوستانه و در فضایی مدرن، به بازی بپردازید. در کنار این بازی سرگرم‌کننده، می‌توانید سری به کافی‌شاپ، رستوران، سالن بدنسازی و دنیای بازی این مجموعه بزنید و اوقات خوشی را تجربه کنید. آدرس این مجموعه تفریحی در خیابان سنایی و بلوار دریا کیش است.

9-مجموعه تفریحی و ورزشی مارینا

برای اینکه اوج هیجان را در کیش تجربه کنید، مجموعه تفریحی و ورزشی مارینا کیش، پیشنهاد بسیار جذابی است. در این مجموعه، پارکینگی به ظرفیت 278 شناور برای انواع قایق‌ها و شناورهای شخصی و تفریحی وجود دارد. این مجموعه، بهترین مکان برای تعمیر و شستشوی شناورها است. در نزدیکی این مجموعه، اسکله تفریحی، کافی‌شاپ و پارک‌های تفریحی بسیار زیبایی وجود دارد.

10-گذر هنرمندانگذر هنرمندان کیش

یکی از معروف‌ترین مکان های گردشگری کیش، گذر هنرمندان است. معمولاً در بسیاری از تورهای تفریحی کیش، این مجموعه در لیست اصلی بازدید قرار دارد. این گذر، در خیابان سنایی کیش واقع شده است و در آن، می‌توانید تندیس بسیاری از مشاهیر ایرانی را مشاهده کنید. اگر به این مکان تفریحی رفتید؛ دوربین عکاسی خود را به همراه داشته باشید.

سخن پایانی

برای سفر به جزیره کیش، بهتر است برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید تا بتوانید از بیشتر جاهای دیدنی کیش دیدن کنید. مکان‌ های گردشگری کیش به قدری متنوع هستند که هرگز از تماشای آنها خسته نخواهید شد. برای بازدید آسان از تمام این مکان‌های توریستی، در قدم اول، به‌دنبال اقامت در یک هتل مناسب و باکیفیت باشید.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگی در شهر شیربان

اگر دوست دارید در سایت ما به عنوان نویسنده فعالیت کنید در تلگرام به ایدی rezamxc پیام دهیدمدرسه شیربان