هدر پست جاهای دیدنی ایلام
شهر شیربان

واژه‌هایی همانند عروس زاگرس یا شهر کوهستان‌های سبز، بدون شک ذهن هر شنونده‌ای را به سمت استان ایلام سوق می‌دهد. شهر ایلام مرکز استان ایلام بوده و در نیمه غربی کشور قرار گرفته است.

معرفی مکان های دیدنی ایلام

شهر ایلام در میان کوه‌ها و ارتفاعات جنگلی قرار گرفته و دارای طبیعتی بسیار ناب و حیرت‌انگیز است. شاید کمتر جایی را دیده باشید که دارای ارتفاعات هموار و همیشه سبز باشد، اما این ویژگی کاملا درباره شهر ایلام صدق می‌کند. آب‌وهوای این شهر معتدل کوهستانی و بهاری بوده و مردمانی بسیار خونگرم و مهمان‌نواز دارد.

1-کوه قلاقیران

کوه قلاقیران در استان ایلام

کوه قلاقیران یکی از بهترین نقاط کوهستانی کشور از نظر زیبایی چشم انداز است. این کوه در 3 کیلومتری شمال شهر ایلام است. جالب است بدانید طرح میدان آزادی هم از شکل این کوه الهام گرفته شده است. فیلم معروف” دالاهو” با بازی بهروز وثوقی در پای این کوه فیلم برداری شده است.

2-دریاچه دوقلو سیاه گاو

دریاچه دوقلو سیاه گاو در استان ایلام

این دو دریاچه توسط یک کانال 10 متری به هم متصل شده و چیزی در حدود 3 متر عمق دارند. عرض توسعه این دو دریاچه تقریبا 8 متر بوده و طول آن 70 متر است. قدمت این پدیده طبیعی نادر، هزاران سال بوده و تماشای آن واقعا چشم‌نواز است.

3-تنگ کافرین

تنگ کافرین در استان ایلام

یکی از مناطق مهم گردشگری و جاذبه‌های تفریحی استان ایلام که در شهرستان بدره واقع شده است، تنگ کافرین نام دارد. طبیعت بکر این تنگ بسیار حیرت‌انگیز بوده و تماشای آن واقعا لذت‌بخش است. تنگ کافرین از چندین چشمه و کوه‌های مرتفع کبیرکوه تشکیل شده و آب‌های جاری که از آن نشات می‌گیرند، وارد رودخانه سمیره می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: 15 تا ازجاهای دیدنی استان البرز + تصویر

4-منطقه جنگلی ششدار

منطقه جنگلی ششدار در استان ایلام

این تفریحگاه از مهمترین تفریحگاه های استان ایلام در 5 کیلومتری شهر ایلام و در کنار کوه قلاقیران در مسیر جاده ایلام به کرمانشاه است.

5-کوه اهوران

کوه اهوران در استان  ایلام

ارتفاع کوه اهوران در حدود 2120 متر بوده و یکی از جاهای دیدنی ایلام به شمار می‌رود. کسانی که به مناطق کوهستانی و کوه علاقه دارند و از وقت گذراندن در این نواحی لذت می‌برند، حتما از کوه اهوران که یکی از شناخته‌شده‌ترین کوه‌های ایلام محسوب می‌شود، دیدن کنید.

6- دره ارغوان

دره ارغوان در استان ایلام

یکی از مناطق بسیار تماشایی ایلام، دره ارغوان است که در فاصله 5 کیلومتری ایلام در ورودی آن قرار دارد. دره ارغوان پر از ارغوان های زیبا و رنگی، گل های بابونه و آلاله سرخ، لاله های واژگون و اشک مریم های قرمز است

7-آبشار اما

آبشار اما در استان ایلام

ارتفاع این آبشار در حدود 20 متر بوده و از این نظر جلوه خاصی به این ناحیه بخشیده است. جاذبه طبیعی آبشار اما در شهرستان ملکشاهی استان ایلام واقع شده و سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است، البته به دلیل داشتن فضای سبز و دشت‌های وسیع برای استراحت، بسیاری از اهالی این منطقه هم در روزهای تعطیل در کنار این آبشار وقت می‌گذرانند.

8-روستای بانقلان

روستای بانقلان در استان ایلام

بانقلان یکی از روستاهای زیبای بخش مرکزی ایلام است که در دهستان ده پایین روی تپه قلعه تاریخی توت قرار گرفته است. جالب است بدانید که بانقلان بر روی قلعه تاریخی توت قرار گرفته و یکی از روستاهای قدیمی ایلام به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به ایلام، حتما از این روستای تاریخی و زیبا بازدید کنید.

9-قلعه والی

قلعه والی در استان ایلام

یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری ایلام را می‌توان قلعه والی دانست که در سال 1326 هجری قمری ساخته شد. این قلعه به دستور «غلامرضا خان والی» و در محله‌ای به نام «حسین آباد فیلی» که به آن «ده بالا» گفته می‌شود، بنا نهاده شد.

مطلب پیشنهادی : سوتی سریال خوب بد جلف 3 رادیو اکتیو در قسمت 12

10-پارک ملت ایلام

پارک ملت ایلام

پارک سراب در بلوار جمهوری شهر ایلام قرار دارد و حدود 150 درخت کهنسال زیبا و جوی آب های باصفا دارد.این پارک از طبیعت بسیار دلپذیر و آرامش‌بخشی برخوردار بوده و مورد استقبال مسافران و گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. بهترین فصل برای وقت گذراندن و لذت بردن در پارک ملت، فصل تابستان است. در سفر خود به ایلام، از پارک ملت ایلام دیدن کنید.

11-پارک کودک ایلام

پارک کودک ایلام

تماشای درختان پارک کودک که یکی از جاهای دیدنی ایلام محسوب می‌شود، واقعا چشم‌نواز بوده و وقت گذراندن و استراحت در آن واقعا لذت‌بخش است. این پارک در همه فصل‌های سال زیباست، اما توصیه می‌کنیم فصل بهار و پاییز آن را به هیچ عنوان از دست ندهید.

12-تنگ رازیانه

تنگ رازیانه در استان ایلام

در 50 کیلومتری جاده ایلام –  بدره یکی از پدیده‌های زمین‌شناسی ایلام به نام تنگ رازیانه قرار دارد. این تنگ بسیار زیبا در یک ناحیه کاملا سرسبز واقع شده و یک رود روان از میان آن عبور می‌کند. تنگ رازیانه که یکی از جاهای دیدنی ایلام به شمار می‌رود، بسیار زیبا و منحصر‌به‌فرد بوده و این مسئله نظر بسیاری از مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده است.

نویسندگی در شهر شیربان

اگر دوست دارید در سایت ما به عنوان نویسنده فعالیت کنید در تلگرام به ایدی rezamxc پیام دهیدمدرسه شیربان