تصویر یونگ در واقعیت
شهر شیربان

فهرست مطالب زندگینامه یونگ پو

شاهزاده یونگ پو دومین پسر امپراتور گوموا و برادر تنی تسو، و کوچکتر آخرین امپراتور بویو بود

مشخصات یونگ پو (وون کی جون)

نامیونگ پو
نام پدرگوموا
نام مادرملکه ون هو
متولد سال۵۹ قبل از میلاد – ۲ قبل از میلاد
مهارت هاهنر های رزمی
دستاورد هانجات قطعی کشورش
مقاموزیر جنگ
نام همسر چئون وون

یونگ پو کیست؟

یونگ پو کیست؟

در کتاب های تاریخی کره از جمله سامگوک ساگی و سامگوک یوسا آمده است که شاهزاده یونگ پو از قدرت‌های بزرگ کشور بویو بوده و در مهارتهای رزمی از بهترین های زمان خود بود او خدمات زیادی برای کشور بویو انجام داد و در جنگ های زیادی ارتش این کشور را رهبری کرد و کشورش را از قحطی نجات داد.

ولی از آنجایی که مادر او که از دختران مقامات مالکان ساچلدو که قدرت زیادی داشتند بود و ملکه به برادر بزرگتر یعنی تسو علاقه بیشتری داشت به همین خاطر اکثر مقامات برای حفظ موقعیت خود از تسو برای امپراطور شدن حمایت می کردند.

پیدا کردن محل فیلمبرداری سریال یا فیلم سینمایی

سفر اجباری به چانگ

نمونه تصویر برای سفر یونگ پو

با به قدرت رسیدن دائه سو (همون تسو) کم‌کم قدرت بویو تضعیف شد و به مستعمره امپراتوری هان تبدیل شد. Young Po بارها سعی در خلع برادر کرد ولی چون متحد و یاور قدرتمندی نداشت نمی‌توانست با برادر خود که پس از ازدواج با بانو یانگ سولان دختر فرماندار یانگ جونگ از هان که جایگاه محکم تری پیدا کرده بود نتوانست مقابله کند. شاهزاده به دلیل نقشه ترور برادرش امپراتور دائه سو بعنوان یک خیانتکار شناخته شد .

پس از مدتی پیکی از دربار هان به بویو آمده و به علت شروع کننده جنگ، از بویو درخواست غرامت کرد. تقاضای یک گروگان سلطنتی از بین شاهزادگان بویو را کرد. ابتدا امپراتور دائه سو قصد داشت شاهزاده جومونگ را بعنوان گروگان بفرستد اما با خیانت برادرش با فرمان امپراتور دائه سو، به عنوان گروگان به چانگ آن پایتخت امپراتوری هان رفت.

حمله عرب ها به ایران زمان پیامبر بود؟

کشته شدن یونگ پو

یونگ پو در جومونگ

امپراتور دائه سو در سال 7 قبل از میلاد به تخت پادشاهی بویو نشست و برادر خود یونگ پو را به عنوان وزیر جنگ منصوب کرد. یونگ پو تا سال ۲ قبل از میلاد به مدت 5 سال در این عنوان بود .

 یونگ پو به دلیل مناسب ندیدن شرایط جایگاهی خود با متحد کردن گروهی از سربازان قلعه دست به کشتن امپراتور تسو زد و شبانه شورشی در قلعه بویو برپا کرد ولی سرانجام با فداکاری محافظ شخصی تسو نارو این شورش ناموفق ماند و به دست برادرش تسو به همراه همسر و یارانش قتل رسید.

از یونگ پو پسری به نام دوجین ماند که تسو به دلیل نداشتن فرزند تصمیم به بزرگ کردن دوجین گرفت و او را به برادر ناتنی اش تاکراک سپرد.

دوجین با نشان دادن توانایی و مهارت های فوق العاده رزمی و نبوغ فکری اعتماد شاه تسو را بدست اورد. و بعدها ولیعهد بویو شد و در سن 25 سالگی خودکشی کرد.

بازیگر یونگ پو کیست؟

نام خانوادگی او وون هست و نام کوچکش کی جون.
وون کی جون (زاده ۱۲ فوریه ۱۹۷۴) به شمسی 23 بهمن 1352 است. او در درام های تلویزیونی مانند جومونگ (2006)، گورمت (2008) و همه می گویند کیمچی (2014) بازی کرد.

پیشنهادی: پیج سوسانو، جومونگ، تسو، یونگ پو یانگوم

منبع: ویکی پدیا

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگی در شهر شیربان

اگر دوست دارید در سایت ما به عنوان نویسنده فعالیت کنید در تلگرام به ایدی rezamxc پیام دهیدمدرسه شیربان