شهر شیربان

سلام! امیدوارم حالتون خوب باشد. در این مقاله قصد داریم 10 انیمه برتر چینی یا دونگهوا سال 2023 معرفی کنیم توجه داشته باشد به دلیل اینکه انیمه های چینی بیشتر اوقات بالا 100 قسمت هستند ممکن است در چند سال رتبه های اول قرار بگیرد.

  1. شکارچی شیطان
  2. افسانه رودخانه تاریک
  3. ویرانه های زمان
  4. سفر بزرگ نوجوانان فصل سوم
  5. اولین ماموریت
  6. جاودانه مرتد
  7. برادر ارشد فوق استوار من
  8. فرقه تانگ
  9. خدای رزمی آشورا
  10. سخن آخر؟

برخلاف انیمه های ژاپنی که همیشه منبع فارسی زیادی هست اما برای انیمه چینی کم است پیشنهاد ما کانال نی کاشو که خودمان از فروردین همین سال راه انداختیم هست اگه خواستید میتونید با سرچ نام نی کاشو عضو کانال تلگرام ما بشوید.

توجه: معیار این رتبه بندی امتیاز سایت Douban است که مثل IMDB و MAL هست.

شکارچی شیطان (The demon Hunter)

انیمه برتر چینی سال 2023

در سال 2023 و رتبه 1 انیمه چینی از نظر Douban با 9.7 که مخاطبان خیلی زیادی از جمله ایرانی ها را به خود جذب کرد این دونگهوا در قالب 26 قسمت از 2 بهمن 1401 پخش شد و 16 آذر 1402 به اتمام رسید.

خلاصه داستان

این انیمه درباره شخصیت منگ چوان، که در کودکی مادرش توسط هیولا کشته شد. و قسم خورد تمام هیولا ها را بکشند و انتقام مادر خود را بگیرد. اما ماجرایی در طول این مسیر سخت و دشوار اتفاق میخورد که…

ویرانه های زمان (The Ravages of Time)

بهترین انیمه های چینی سال

انیمه چینی ویرانه های زمان در تاریخ 9 اردیبهشت سال 1402 از شبکه Bilibili در 16 قسمت پخش شد و با امتیاز 9.6 در رتبه دوم قرار گرفت.

خلاصه داستان

نزدیک به دو هزار سال پیش، سلسله پر رونق «هان» چین سقوط کرد. قهرمانان برخاستند و سقوط کردند و سه ملت پدید آمدند – «وی»، «شو» و «وو». مورخان از این دوره به عنوان دوره سه پادشاهی یاد می کنند. داستان عاشقانه سه پادشاهی داستانی جذاب از اعمال قهرمانانه، اتحاد جعل و شکسته، وفاداری و خیانت است. (منبع: myanimelist)

افسانه رودخانه تاریک (Tales Of Dark River)

انیمه چینی رودخانه تاریک در ژانر های ماجراجویی، اکشن و معمایی در تاریخ 11 مرداد 1402 توسط شبکه ‍‌‍‍YouKa در 26 قسمت در حال پخش است. با اینکه پخش آن به اتمام نرسیده، در زمان انتشار این مقاله 12 قسمت آن منتشر شده است و با امتیاز 9.6 در رتبه سوم انیمه های چینی سال 2023 جای دارد و امتیاز خیلی نزدیکی به دونگهوا ویرانه های زمان دارد.

خلاصه داستان

آنه، مرموزترین سازمان قاتل در جهان، از سه نام خانوادگی سو، زی و مو تشکیل شده است. همه مسموم شدند و جانشان در خطر بود. پس از اطلاع از این خبر، نیروهای سه گانه رودخانه آنه از فرصت استفاده کردند و شورش کردند. سو مویو، به عنوان رهبر گروه نگهبان سایه عنکبوتی، بای ههوای، دکتر نابغه پزشکی کینگ ولی، را برای شفای بزرگان، و در عین حال دفع قاتلان و محافظت از ارشد ژو چوان، به آنجا آورد. در این زمان، دوستش سو چانگه در آنهه، اما از طرف خانواده سو به عملیات ترور رئيس خانواده پیوست.

سفر بزرگ نوجوانان فصل سوم (Great Journey of Teenagers 3rd Season)

فصل سوم انیمه چینی سفر بزرگ نوجوانان از آن دسته از انیمه هاست که هر فصل آن جزو برترین انیمه هاست؛ با اینکه در سال 2021 فصل دو، رتبه ششم کسب کرد اما در سال 2023 رتبه چهارم شد که این خودش هیجان کافی برای تماشا میدهد همانند افسانه رودخانه تاریک در سه ژانر ماجراجویی، اکشن و معمایی  است و 26 قسمت دارد.

اولین ماموریت (The First Order)

انیمه های برتر

این دونگهوا دردسر های عجیبی برای من داشت، اول اینکه اسمش واقعا عذاب بود نمیشد ترجمه اش کرد بعدا با مشورت یکی دوستان اولین ماموریت انتخاب شد حالا اگه بخوایم دقیق‌تر بگیم میشود “اولین دستور” به هر حال انیمه چینی خوبی بود. در تاریخ 28 تیر 1402 شروع 3 آبان 1402 به اتمام رسید. انیمه بیش اینکه اکشن باشد، کمدی است و لحظات خنده داری بر روی لب های شما می آورد.

خلاصه داستان

این انیمه چینی درباره داستان انسان ها و موجودات جهش یافته بعد از جنگ هسته ای است، بعضی از انسان ها قدرت های فرا طبیعی دست یافتند میتوانند کاری های فوق العاده ای انجام دهد. داستان حول محور شخصیت «رن شیائوسو» است که قراره وارد عملیاتی شود که معلوم نیست زنده برمیگردد یا نه …

جاودانه مرتد (Renegade Immortal)

دونگهوا جاودانه مرتد یا شورشی با کیفیت‌ترین انیمه چینی بود که تا الان دیدم، جلوه های ویژه اش به حدی بالاست که خیلی حیفه کیفت کمتر از 720 تماشاش کرد. داستانش تکراری ولی متفاوت! با امتیاز 9.4 رتبه ششم قرار دارد.

خلاصه داستان

داستان وانگ لین، کودکی را روایت می کند که به دنبال موفقیت در امتحان منطقه بود تا آینده بهتری برای خود و والدینش داشته باشد، اما همه چیز مسیر دیگری را طی کرد. داستانی پر از مصیبت و انتخاب های سخت…

برادر ارشد فوق استوار من (My Senior Brother Is Too Steady)

برادر ارشد فوق استوار من انیمه چینیی نیست که شما منتظر این باشید که اتفاق خیلی بزرگی بی افتاد! بلکه داستانی عادی و لذت پخش بدون هیچ عجله ای روایت میشود. کمدی کمی دارد اما گرافیک آن به شدت جذاب است و دلتان میخواهد ادامه آن را ببینید. تنها انیمه ای که نمیتونم درست توصیفش کنم!

خلاصه داستان

لی چانگشو پس از تولد دوباره در دوران باستان قبل از جنگ بزرگ خدا-اعطا، به یک تهذیب کننده کوچک تبدیل شد.

لی چانگشو برای زنده ماندن در دوران بی‌رحمانه اولیه، سخت تلاش می‌کند تا هیچ دردسری را جمع نکند. او همیشه قبل از انجام هر کاری به طور کامل برنامه ریزی می کند و هرگز به خود اجازه نمی دهد وارد موقعیت های خطرناک شود. او برگه های برنده خود را به خوبی پنهان می کند، خود را در تکنیک های فرار آموزش می دهد، قرص های سمی را پالایش می کند.
لی چانگشو در ابتدا قصد داشت تا زمان صعودش به جاودانگی در کوه مخفی و امن بماند. با این حال، یک سال وقتی استادش یک خواهر کوچکتر را به خانه آورد، همه چیز تغییر کرد…(داستان عاشقانه ای نیست.)

سرزمین ارواح: فرقه تانگ بی همتا (Soul Land 2: Peerless Tang Sect)

انیمه چینی فرقه تانگ

انیمه چینی سرزمین ارواح بهترین و موفق ترین بین دونگهوا هاست! سری اول با بیشتر از 250 قسمت پرطرفدارترین انیمه بود. درواقع سرزمین ارواح 8 جلد رمان دارد که این سری جلد دوم آن است. از نطر من نسبت به سری اول کمی ضعیف عمل کرده، قدرت های زیادی اضافه شده داستان خیلی کند پیش می‌رود. باین حال رتبه هشتم جای گرفته است و میتواند گزینه خوبی برای تماشا باشد. این هم اضافه کنم در حال حاضر از 52 قسمت تنها 30 قسمت آن امده و با اینکه در سال 2023 به اتمام نرسیده اما مورد استقبال خیلی ها قرار گرفته است.

خلاصه داستان

قاره ای عجیب در دنیایی دیگر. بدون جادو، بدون انرژی «چی» مبارزه، بدون هنرهای رزمی، فقط و فقط روح های رزمی. ده هزار سال پس از تاسیس فرقه تانگ در قاره دولو، قبیله تانگ تا مرز انقراض رو به زوال است.

نسل جدیدی از استعدادهای غرورآفرین متولد شده، آیا نسل جدید، هفت هیولای شرک، می‌تواند قبیله تانگ را دوباره تأسیس کند. و داستانی جدید از عظمت برای قبیله تانگ بی‌رقیب بسازد؟

خدای رزمی آشورا (Martial God Asura)

بهترین انیمه چینی

خب رسیدیم به نهمین انیمه چینی! جهت اطلاعتان بگم که کلمه asura آسورا تلفظ میشود و ربطی به آشورا حسینی ما ندارد نمیدونم چرا اینطوری ترجمه کردند به هرحال با امتیاز 9.3 و در قالب 16 قسمت توسط Penguin Films ساخته و پخش شده است.

این استدیو دونگهوا های دیگری مثل “بهم رحم کن، ارباب بزرگ!”، “سول لند”، “پوشاندن آسمانها”، “ستاره بلعیده شده”، “اژدها راجا”، “اراده ابدی” و.. ساخته است و هرکدام از این انیمه های چینی موفق بوده اند.

خلاصه داستان

یک شب، یک پدیده مرموز و غیر قابل توضیح در نه ایالت رخ می دهد. پنج سال بعد، چو فنگ، شاگرد بیرونی منظم فرقه اژدهای لاجوردی، یکی از نه جانور رعد و برق مرموز را بیدار می کند. و…

سخن آخر

خب منتظر دهمین انیمه چینی بودید، مگه نه؟ خب راستش دهمین سپردیم برعهده شما! اختلاف امتیاز های این 9 انیمه تنها 0.1 بود با این حال ما چندتای دیگر معرفی میکنیم از قبیل:

  • The Westward
  • Transcending the Nine Heavens
  • Martial Universe
  • The Great Ruler 3D
  • Thirty-six Cavalry
  • Shanhai Jihui
  • Shrouding the Heavens
  • Against the Gods
  • Law of the devil
  • Legend of Xianwu
  • My Heroic Husband

اگر انیمه مورد علاقه شما در این لیست نبود میتونید برای ما کامنت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک پاسخ در “10 انیمه برتر چینی سال 2023”

  • سهیل
    1403-01-31 در00:04

    تنها سایتی که همشون رو کامل گذاشته انیمه لیسته
    animelist.tv/anime/genre/370/chinese

    0
    0

نویسندگی در شهر شیربان

اگر دوست دارید در سایت ما به عنوان نویسنده فعالیت کنید در تلگرام به ایدی rezamxc پیام دهیدمدرسه شیربان