شهر شیربان

شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا

در کانادا هر دانشگاه شرایط خاص خود را برای ورود و ارزیابی شما دارد. با این حال فارغ التحصیلی از یک مدرسه ی متوسطه و شرایط خوب تحصیلی، حداقل شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه های کانادا است. در ادامه در مورد روند کلی ورود به دانشگاه ها ی کانادا صحبت خواهیم کرد اما از آنجا که هر دانشگاه شرایط مخصوص به خود را دارد بهتر است قبل از ارائه ی درخواست به دانشگاه از همه ی شرایط آن مطلع شویم.

مدرک پایان تحصیلات دبیرستان / دیپلم / دیپلم بین المللی IB / دوره ی بین المللی A LEVEL و…

دانشگاه های کانادا به طور کلی دیپلم های بین المللی را میپذیرند در واقع نتیجه ی خوب در دیپلم بین المللی IB میتواند امتیازی باشد و برای دانشگاه های معتبر کمک کننده باشد. برای دیپلم IB اکثر دانشگاه های کانادا شرایط مشابهی دارند ( داشتن حداقل سه نمره ی بالا در سه درس از شش درس موجود، حداقل تعداد امتیازات دیپلم  28 باشد). با این حال برای موضوعات خاص این الزامات ممکن است دقیق تر باشد یا اینکه این الزامات مرتبط با موضوع دروس باشد.

آزمون های زبانی دانشگاه های کانادا

نیاز به اثبات توانمندی شما در زبان انگلیسی یا فرانسه لازم است ( با توجه به زبان مورد نظر دانشگاه انتخابی شما).

آزمون های زبان نظیر TOEFL که یک آزمون ارزیابی شناخته شده جهانی است ثابت میکند که شما دانش کافی برای تحصیل در محیط آموزشی که تنها زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی و آموزشی آن است دارید.

اگر زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزشی دبیرستان محل تحصیل شما بوده است نیازی به شرکت در آزمون TOEFL ندارید. برای اطمینان از این موضوع با مشاور آموزشی دانشگاه خود تماس بگیرید.

آزمون های استاندارد دانشگاه های کانادا

به عنوان یک قانون اساسی معمولا دانشگاه های کانادا بر خلاف دانشگاه های آمرکایی نیازی به آزمون های SAT یا ACT ندارند. با این حال استثناهایی هم وجود دارد خصوصا برای دانشگاه های تورنتو. زیرا دانشگاه های کانادایی (مانند دانشگاه های انگلستان) بسته به دوره / برنامه ی تحصیلی ، دانشجویانی با پروفایل و نمرات دانشگاهی مختلفی پذیرش میکند. برخی برنامه های دانشگاهی نسبت به بقیه نمرات بالاتری در این آزمون ها نیاز دارند. جدول زیر به شما کمک میکند که متوجه شوید کدامیک از آزمون ها برای شما مناسب تر است.

ACTویژگی هاSAT
English (45دقیقه)

ریاضیات  (60دقیقه)

Reading (35دقیقه)

علوم پایه  (35دقیقه)

Writing (- اختیاری40 دقیقه)

بخش های تستیReading (65 دقیقه)

Writing & Language (دقیقه35)

ریاضیات 1 (دقیقه بدوم ماشین حساب25)

ریاضیات 2 (دقیقه با ماشین حساب55)

مقاله (دقیقه- اختیاری50 )

 

2   ساعت و 55 دقیقه (یا 3 ساعت و 35 دقیقه با Writing)مدت زمان3   ساعت (یا 3 ساعات و 50 دقیقه با مقاله)
گرامر/دستور زبان و کاربرد، ریاضیات ، استدلال علمی ،  writingتست مهارتReading ،کلمات مرتبط در متن ، محاسبات (ریاضی) ، گرامر ، Writing
سوالات می توانند بلند و طولانی باشند اما نسبت

به آزمون AST  پیچیدگی کمتری دارند

روش آزمونسوالات در متن هستند و می توانند پیچیده باشند
چهار بخش ،هر بخش 1_36 نمره دراد. نمره نهایی بر اساس میانگین این چهار بخش تعیین می شودنمره دهیدو بخش ریاضیات و  Reading هر کدام 800 نمره
حسابان ، جبر ، توابع ، هندسه ، مثلثات ( فرمول ها داده نمی شود)ریاضیاتحسابان ، حل مسئله و تجزیه تحلیل داده ها ، جبر ، هندسه ، پیش حساب ( ریاضیات) ، مثلثات ( فرمول ها داده می شود )
سوالات بخش ریاضیات و علوم با پیش رفتن در بخش ها سخت تر می شود. سوالات بخش انگلیسی و  Reading رندوم هستند و بر اساس سختی چیده نشده اند.دشواریسوالات ریاضی با پیش رفتن در بخش ها سخت تر میشود. سوالات reading بر خلاف بخش ریاضیات بر اساس متن چیده شده اند و بر اساس سختی مرتب نشده اند. سوالات writing & language رندوم هستند و ترتیب خاصی ندارند.
نمره منفی نداردو فقط برای جواب های درست نمره دریافت می کنید ( برای موارد نادرست نمره ای کسر نمی شود)نمره منفینمره منفی ندارد و فقط برای جواب های درست نمره دریافت می کنید ( برای موارد نادرست نمره ای کسر نمی شود)
February; April; June; September; October; Decemberزمان برگزاریماه های  March/April; May; June; August; October; November; December

روند پذیرش دانشگاه های کانادا

بررسی اجمالی

پذیرش تحصیلی کانادا روندی سریع تر و با پیچیدگی کمتر از روند پذیرش در دانشگاه های ایالات متحده دارد اما اجازه ندهید این ویژگی احساس امنیتی غلط به شما بدهد ، با وجود این ویژگی باز هم نیاز است که زمان زیادی را برای یافتن دانشگاه و دوره مناسب خودتان صرف کنید. هم چنین بهتر است که مراحل اولیه را هر چه زودتر شروع کنید زیرا اقدام زودتر شانس شما را برای پذیرش بیشتر می کند.

دوره برنامه ها

در کانادا شما نه تنها برای دانشگاه بلکه برای دوره ها و برنامه ها تقاضا می دهید. اگر با روند پذیرش در دانشگاه های ایالات متحده آشنا باشید ،این موضوع ممکن است برای شما جدید و غافلگیر کننده باشد. این بدان معنی نیست که شما باید یک سری ماژول ها را برای کل دوران تحصیلی تعیین کنید، در این برنامه ها گوناگونی و انتخابات زیادی برای شما دارند. با این حال شما نیاز به ارائه درخواست برای یک برنامه تحصیلی ( مانند آمار بیمه ، انگلیسی یا زیست شناسی ) دارید.

هنگامی که بهترین دوره مناسب خود را پیدا کردید باید به شرایط ها و همچنین مهلت آن توجه کنید زیرا می تواند از استانی به استان دیگر و همچنین در دانشگاه های مختلف متفاوت باشد. در ادامه صفحه های بعدی، راهنمایی ها و نکاتی در مورد هر یک از استان ها به شما ارائه می دهیم تا انتخاب دقیق تری داشته باشید ، می توانید برای اطلاع از چگونگی ثبت و تهیه درخواست خود به آن مراجعه کنید.

مهلت درخواست ها

به طور کلی روند درخواست برای تحصیل در دانشگاه های سراسر کانادا از پاییز سال قبل از شروع تحصیلتان شروع می شود. مطمئنا بلافاصله شروع به جستجو و درخواست بورسیه تحصیلی کنید زیرا برخی ازآن ها موعد مقرر دارند.

فقط برای کمی پیچیده تر کردن شرایط پذیرش ، مهلت درخواست بر اساس برنامه تحصیلی در استان ها و دانشگاه های مختلف متفاوت است بنابراین بهترین توصیه ای که می توانیم برای شما داشته باشیم این است که این شرایط را مرتبا بررسی و چک کنید.

اکثر برنامه های کارشناسی در کانادا درخواست های پذیرش برای ورودی های ماه  سپتامبر را تا تاریخ 1  مارس  می پذیرند ، با این حال استثناهایی هم وجود دارد. برای ورود به دانشگاه در ترم پاییز  ، در برخی برنامه ها ممکن است مهلت پایان ارائه درخواست ها بسیار زود تر از 1  نوامبر سال قبل به پایان برسد. شدیدا توصیه می شود که درخواست های خود را بسیار زودتر از پایان مهلت ارسال ها ارائه دهید. فضا در دانشگاه ها و برنامه های محبوب بسیار سریع پر می شود و بسته شدن امکان ارائه درخواست قبل از پایان مهلت ذکر شده اتفاقی معمول در مورد این دانشگاه هاست.این به این معنی است که در صورت پر شدن تقاضا ها ، به درخواست شما توجهی نمی شود حتی اگر به موقع درخواست خود را ارسال کرده باشید.

آخرین مهلت ثبت درخواست در دانشگاه های کانادا

راهنمای زمان پایان بورسیه تحصیلیراهنمای زمان پایان درخواستشهر و استاندانشگاه
اول نوامبر ( کمی از بورسه تحصیلی)

ماه فوریه (بورسیه تحصیلی پروفایل جوایز)

1st NovemberToronto, OntarioToronto
1st December15 JanuaryVancouver, British ColombiaBritish Columbia
        nd January2215 JanuaryMontreal, QuebecMcGill
نیازی به درخواست برای پاداش/جایزه McMaster Honour نیست. وب سایت را برای جوایز و مهلت های دیگر در صورت لزوم چک کنیدNovember-February

بستگی به زمان اقدام دارد.

Hamilton, OntarioMcMaster
بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی از اوایل ماه May به محض دریافت نمرات به روز شده برای همه دانشجویان ( بدون احتیاج به ارائه درخواست خاصی ) قابل دریافت می باشدJanuary- March

بستگی به برنامه ی درسی دارد.

Waterloo, OntarioWaterloo
بستگی به برنامه درسی شما داردMarchEdmonton, AlbertaAlberta
بستگی به برنامه درسی شما داردMarch-JuneLondon, OntarioWestern
بستگی به برنامه درسی شما دراد1st FebruaryMontreal, Quebecde Montreal
15 NovemberKingston, OntarioQueeen’s
December 15MarchCalgary, AlbertaCalgary
بستگی به برنامه درسی شما داردDecember-April

بستگی به برنامه دارد.

Ottawa, OntarioOttawa
January 1528 FebruaryBurnaby, British ColumbiaSimon Fraser
March 11 FebruaryMontreal, QuebecConcordia
بستگی به برنامه درسی شما داردJanuary- February

بستگی به برنامه دارد.

Quebec City, QuebecLaval
February 2828 FebruaryVictoria, British ColumbiaVictoria
February 151 FebruaryWinnipeg, ManitobaManitoba
دانشجویان بین المللی پس از اعلام درخواست براساس پیش رفت تحصیلی خود برای بورس تحصیلی در نظر گرفته می شوند15 MaySaskatoon, SaskatchewanSaskatchewan
اگر با میانگین امتیازات 80 درصد یا بالاتر پذیرفته شده اید، به طور خودکار برای بورسیه تحصیلی قابل تمدید در نظر گرفته می شوید1 AprilOttawa, OntarioCarleton
بستگی به برنامه درسی دارد1 FebruaryQuebec City, QuebecQuebec

در تراست بخوانید : قیمت دلار کانادا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگی در شهر شیربان

اگر دوست دارید در سایت ما به عنوان نویسنده فعالیت کنید در تلگرام به ایدی rezamxc پیام دهیدمدرسه شیربان