شهر شیربان

۱۰ غذای کشور چین که حتماً باید امتحان کنید و در فرهنگ آن‌ها وجود دارد را بررسی می‌کنیم. فرهنگ چینی یک فرهنگ غنی با قدمت هزار ساله است. غذاهای چینی قرن‌های زیادی است که در آشپزخانه‌ها انقلابی جدید به پا می‌کنند. سرآشپزهای چینی افراد الهام‌بخشی هستند و غذاهای نوآورانه فراوانی را می‌پزند.

در این مطلب می‌خواهیم به آشنایی با غذاهای کشور چین بپردازیم. چنانچه شما نیز به این موضوع علاقه‌مند هستید این مطلب می‌تواند برایتان مفید باشد.

معرفی ۱۰ غذای کشور چین که حتما باید امتحان کنید

غذای کوفته یا پیراشکی

این نوع غذا یکی از غذاهای معروف کشور چین است که به‌عنوان یک شام ضروری برای شام سال نو چینی سرو می‌شود. این غذا بیشتر در مناطق شمالی کشور رایج است. کوفته ۱۸۰۰ سال پیش توسط یک حکیم چینی برای درمان بیماری گوش‌های یخ‌زده استفاده شده است.

امروزه مردم این غذا را با گوشت چرخ‌کرده خوک، مرغ، گوسفند یا گاو را با سبزی‌های خرد شده مخلوط می‌کنند تا فیل شوند و سپس آن را در یک‌تکه نازک پوست کوفته می‌پیچند و لفاف آن را به شکل گوش می‌چینند.

خوراک جوجه کونگ پائو

خوراک جوجه کونگ پائو نه‌تنها در میان ۱۰ غذای برتر چینی قرار می‌گیرد؛ بلکه به دلیل طعم تند و ترش‌وشیرین خاصی که دارد در خارج از این کشور نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این غذا از مرغ خرد شده استفاده می‌کنند. سرخ‌کردن مرغ با بادام‌زمینی و فلفل چیلی خشک می‌تواند طعم تازه و ترد و تند را بدهد؛ اما آن‌قدر تند نیست که دهان شما را بسوزاند.

خوراک جوجه کونگ پائو جزو 10 غذای برتر چین

غذای چاو من

این غذا یک نوع نودل سرخ شده است. ترکیبی که چاو من از آن درست می‌شود شامل رشته، پیاز، گوشت خلال شده، فلفل‌سبز و پیاز سبز است. برای این غذا باید نودل‌ها ۹۰ درصد بجوشند سپس این رشته‌ها را با مواد دیگر ترکیب می‌کنند و تفت می‌دهند تا رنگ آن زرد طلایی شود.

این غذا یک انتخاب برای بیشتر مردم چین جهت غذای آخر شب است.

برنج سرخ شده یانگژو

این نوع برنج در سراسر کشور چین جزو غذاهای محبوب به شمار می‌رود. منشأ این غذا در بهار و پاییز است و برای تهیه آن برنج و تخم‌مرغ ۲ ماده اصلی غذا هستند. برنج سرخ شده یانگژو که یکی از ۱۰ غذای کشور چین که حتما باید امتحان کنید به شمار می‌رود همراه با ژامبون، میگو و نخودفرنگی سرو می‌شود.

این غذا دارای طعم و بوی بسیار خوبی است و رنگ تازه و روشنی دارد که اشتها را تحریک می‌کند.

گوشت خوک رنده شده با طعم ماهی

این غذا که دارای طعم ماهی است هیچ ماهی و سس ماهی‌ای در آن استفاده نمی‌شود. طعم ماهی از چندین چاشنی از جمله خمیر لوبیا، نمک، شکر سفید، شراب پخت‌وپز، سس سویا و نشاسته می‌آید. گوشت خوک بدون چربی تکه‌تکه می‌شود و سپس گوشت را با کاهو، آگاریک خشک، سیر و زنجبیل سرخ می‌کنند.

این غذا دارای مزه‌ای تند و شیرین است که همراه با برنج می‌توانید آن را در سفرهای تورگردی خود امتحان کنید.

فیله گوشت خوک شیرین و ترش

فیله گوشت خوک شیرین و ترش در بین زنان و کودکان از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگر با تور چین از ایران مسافرت می‌کنید می‌توانید در اینجا از تورلیدر بخواهید که برایتان این غذا را سفارش دهد. برای تهیه این غذا گوشت خوک را با نشاسته می‌پوشانند و آن را با سس کچاپی که در حال جوشیدن است هم می‌زنند.

فیله شیرین و ترش با طعم ترش‌وشیرین غنی شده است و گوشت خوک آبدار پوشیده شده توسط پوسته ترد می‌تواند حس خاصی را در دهان شما ایجاد کند.

تخم‌مرغ هم زده با گوجه‌فرنگی

این غذا در فهرست اصلی غذاهای چین قرار دارد. این غذا از تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی، روغن و نمک تشکیل شده است. مناطق جنوبی چین نمک را با شکر جایگزین می‌کنند. این غذا سرشار از آب‌میوه است.

غذای هات پات

هات پات اولین انتخاب مردم چین برای غذای شام مهمانی است؛ زیرا این غذا با تمامی ذائقه‌ها همخوانی دارد. هات گات در یک ووک بزرگ که روی آتش قرار دارد پخته می‌شود. هنگامی که سوپ پخته می‌شود، افراد تکه‌های گوشت و سبزی‌های مختلف را داخل ووک می‌ریزند و منتظر می‌مانند تا پخته شوند.

دیگ تند چانگ کینگ و قابلمه مسی پکن با گوشت گوسفندی فوراً آب پز دو نماینده هات پات چین هستند.

غذای ماپو توفو

ماپو توفو از غذاهای بسیار تند و معروف چین است. برای اینکه مزه غذا بهتر شود آب گوشت قرمز و داغ، گوشت چرخ‌کرده و پیاز سبز خرد شده در مرحله آخر روی توفوی لطیف می‌ریزند. این غذا در سال ۱۸۶۲ توسط خانم ماپو درست شده است.

اسپرینگ رولز

اسپرینگ رولز دستور تهیه‌ای شبیه به کوفته‌ها را دارد. برای درست‌کردن این غذا گوشت چرخ‌کرده، سبزی‌ها یا خمیر لوبیا شیرین شده را در یک لفاف خمیر پر می‌کنند و آن را در یک استوانه تا می‌کنند. سپس آن را سرخ می‌کنند تا زرد طلایی شود.

افرادی که در جنوب چین زندگی می‌کنند این غذا برای روزهای آغاز بهار آن‌ها بسیار جذاب است.

اسپرینگ رولز جزو 10 غذای کشور چین که حتما باید امتحان کنید

سخن نهایی

در این مطلب به بررسی ۱۰ غذای معروف کشور چین پرداختیم. درصورتی‌که تمایل سفر به این کشور را دارید می‌توانید از تورهای مسافرتی آژانس ستاره ونک استفاده کنید. این شرکت باسابقه کاری بیش از ۳۰ سال در زمینه توریست دارای تجهیزات و اطلاعات بسیار کاملی از کشور مقصد است.

این شرکت دارای نیروهای متخصص و باتجربه در زمینه ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند. به کمک اطلاعات ستاره ونک و محیط آرام و دلنشینی که برای مسافرت‌های شما فراهم می‌کنند، می‌توانید زیباترین تجربه گردش‌های توریستی را داشته باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگی در شهر شیربان

اگر دوست دارید در سایت ما به عنوان نویسنده فعالیت کنید در تلگرام به ایدی rezamxc پیام دهیدمدرسه شیربان